Licht valt in 5 stukjes

1. Waarin witruimte een gesprek schrijft

Zij schrijft het eerste woord,
waarbij jij verzint dat
ik het zeg. Na

dit woord
volgt het vol-
gende lukraak ge-

kozen woord.
Het ademt
uit. Het

volgt veilig
het vorige. Het
beginwoord. Niets

ertussen dan
niets – wit
niets.

2. Lichtval

Wit is niet wit zonder lichtval,
niet zonder een woord:
het woord immers.

3. Rode duct tape

Of ik wel weet dat dit, eh…
Ja, ik weet wel dat eh…
ik dit weet en eh…

of ik daarmee iets eh…
Och, hou op! eh…
Dat dit, eh…

Als jij wist dat eh…?
zou je dan eh…?. Zou je dan
niet eh…? Stilte valt en wordt gewist.

4. Wat voorafging aan tenslotte

Wanneer gevallen woorden worden
gewist, schrijven ze wit waar
eerst woorden waren.

En de rest?
Nee, het is niet veel.
Wat had je dan verwacht?

5. Ik lees ineens dat ik ‘je’ schrijf

Tenslotte, de dringende noodzaak
iets op je sterfbed te zeggen:
bijvoorbeeld ‘Rosebud’.

(Wees
alsjeblieft
niet origineel.)

Reacties zijn gesloten.